Godło Państwowe

Można wybrać i wykonać dowolne zadanie. Zachęcam do wysyłania zdjęć wykonanych prac na Platformę Microsoft Teams lub na e-mail k.bryl@szkola-starebojanowo.pl

Poniedziałek, 12.04.2021r.
Temat: Wiosenne odgłosy

  1. Ćwiczenia ruchowe (https://www.youtube.com/watch?v=cGOK6AcTLZE).

(https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU).

  • ,,Wiosenna orkiestra’’ – rodzic zadaje dziecku pytania: Z jakimi dźwiękami kojarzy ci się wiosna? Szybkimi? Wolnymi? Smutnymi? Wesołymi? Dlaczego?
    Dziecko wydobywa dźwięki z przedmiotów codziennego użytku (gazeta, łyżki, klocki, itp.)
  • ,,Wiosenne dźwięki’’ – rodzic rozmawia z dzieckiem na temat charakterystycznych dla wiosny odgłosów. Można włączyć nagranie i wraz z dzieckiem spróbować odgadnąć, co to za odgłos. (https://www.youtube.com/watch?v=gFCgkwrp1D8).
  • Zachęcam do posłuchania piosenki (https://www.youtube.com/watch?v=YzMADXJp_Tk).
  • ,,Kolorowa łąka’’ – praca plastyczna. (https://www.youtube.com/watch?v=SNzyiETq45Y).

Wtorek, 13.04.2021r.
Temat: Oznaki wiosny

  1. ,,Gramy w zielone’’ – podawanie nazw zielonych przedmiotów, skojarzenia do koloru zielonego, gromadzenie zielonych przedmiotów. Rodzic pyta dziecko, z jakim kolorem kojarzy mu się wiosna. Następnie pyta: Lubisz kolor zielony? Dlaczego? Dlaczego kolor zielony kojarzy się z naturą, wiosną? Co zieleni się wiosną? Następnie dziecko szuka kolorów wiosny, odnajduje w domu lub na dworze zielone przedmioty.
  2. ,,Bocian i żaby’’ – zabawa inscenizacyjna do treści piosenki. Dziecko wciela się w rolę bociana, a rodzic w rolę żabki. Dziecko i rodzic ilustrują wspólnie ruchem i gestem słowa piosenki, włączając się w śpiew:
  3. Żabki kucają; bocian porusza ramionami niczym dziobem;
  4. Żabki przykładają dłoń do lewego, a następnie do prawego ucha; bocian przechadza się, podnosząc wysoko kolana;
  5. Bocian macha ramionami, staje raz na lewej, raz na prawej nodze;
  6. Żabki kumkają i skaczą w przysiadzie, a bocian porusza ramionami, naśladując kłapanie dziobem i próbuje gonić żabki.

 (https://www.youtube.com/watch?v=mPa7cp7t0aE).

  • https://www.e-kolorowanki.eu/wiosna-kolorowanki/ – polecam stronę z wiosennymi kolorowankami dla dzieci J

Środa, 14.04.2021r.
Temat: Wiosna na widelcu

  1. ,,Wiosenny poranek’’ – dziecko ilustruje ruchem treść piosenki. (https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE).
  2. ,,Jakie smaki kojarzą nam się z wiosną?’’ – rodzic pokazuje dziecku wiosenne nowalijki, na przykład: rzodkiewkę, pomidora, sałatę, ogórka, szczypiorek, rzeżuchę, natkę pietruszki. Dziecko ogląda, określa ich kolor, smak. Następnie rodzic rozmawia z dzieckiem o tym, dlaczego warto jeść warzywa. 
  3. ,,Zdrowe kanapki’’ – rodzic zadaje dziecku pytania: Dlaczego najzdrowsze są świeże warzywa? Co się dzieje w momencie gotowania warzyw? Czy należy jeść warzywa ze skórką? Czy warzywa, które obieramy, należy myć przed spożyciem? Dlaczego? Dlaczego warzywa są zdrowsze od słodyczy? Czy warzywa mogą być podane w sposób zachęcający do zjedzenia? Następnie wspólnie z dzieckiem przygotowuje zdrowe kolorowe kanapki z warzywami.

Czwartek, 15.04.2021r.
Temat: Strażnicy przyrody

  1. Rodzic czyta dziecku wiersz pod tytułem ,,Co to jest ekologia?’’

D.Klimkiewicz, W.Drabik

Co to jest ekologia?

Ekologia – mądre słowo

A co znaczy – powiedz sowo?

Sowa chwilę pomyślała

I odpowiedź taką dała:

,,To nauka o zwierzętach,

Lasach, rzekach, ludziach, ptakach.

Mówiąc krótko w paru zdaniach

O wzajemnych powiązaniach.

Między nami, bo to wszystko

To jest nasze środowisko.

Masz je chronić i szanować’’ – powiedziała mądra sowa…

Rozmowa na temat wiersza – próba odpowiedzi na pytania: Co to jest ekologia? Dlaczego powinniśmy chronić nasze środowisko?

  • Praca plastyczna – ,,Serdeczna Karteczka’’ – wykonanie kartki dla pracowników ochrony środowiska. Kartka powinna być wykonana z materiałów pozyskanych z recyklingu.
  • Zachęcam do posłuchania piosenki (https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I).
  • Zabawa „Segregacja” – rodzic pokazuje dziecku różne opakowania po produktach spożywczych i innych: szklane, metalowe, papierowe, plastikowe. Dziecko dotyka, ogląda przedmioty, dostrzega różnice miedzy nimi. Na koniec dzieli je na gromadki ze względu na materiał, z którego są zrobione. Rodzic tłumaczy, że właśnie dokonało segregacji odpadów i wyjaśnia, że dzięki temu mogą być one powtórnie wykorzystane, a to jest działanie dobre dla Ziemi.

Piątek, 16.04.2021r.
Temat: Wiosenne zabawy

  1. Zachęcam do obejrzenia filmiku o wiośnie

(https://www.youtube.com/watch?v=8cMz0ZDV7ZQ).

  • ,,Wiosenna pogoda”- dziecko rytmicznie powtarza słowa i wykonuje odpowiednie ruchy.

Pada deszczyk, x2 (naśladowanie gestem opadu deszczu)

wieje, wieje wiatr x2 (naśladowanie gestem wiejącego wiatru)

I błyskawicy grzmot, x2(Klaśnięcie, tupnięcie nogą, uderzenie w udo)

na niebie kolorowa tęcza x2(zatoczenie kręgu rękami)

  • ,,Kwiat’’ – zabawa dramowa.
    Dziecko naśladuje rozwijanie się kwiatów. Kwiaty są w pąkach – dziecko wykonuje siad skulny. Na hasło rodzica ‘’Słonko się budzi’’ –  bardzo wolno podnosi głowę
    i ręce do góry , wstaje rozchyla ręce na bok, naśladując rozchylające się płatki. Na hasło ‘’Wieczór’’ płatki zamykają się i kwiat się zwija.
  • Zachęcam do wykonania eksperymentu pod tytułem ,,Tęcza’’ J

(https://www.youtube.com/watch?v=4FHbbc8v1Cs&t=2s)